Sunday, January 18, 2009

Mencari Momentum yang Hilang

pukul 3.04 pagi,aku masih berasa terpinga-pinga..mata aku sedang lentok melayan lagu yang agak perlahan sesuai dengan mood aku skrang...x tahu apa yang aku fikirkan skrang..mungkin patut aku katakan stress atau secara saintifiknya kehilangan momentum pada titik asal pemikiran..mungkin kot..
sudah dua minggu semester ini bermula..aku masih belum bersedia..minda aku ntah lari kemana..mind setting aku belum dapat menerima aplikasi-aplikasi baru yang diinputkan..still in disconnected error..
tik..tik...tik...jarum saat jelas kedengaran menandakan masa telah banyak terbuang tanpa dimanfaatkan dengan sebarang data process dalam kepala aku..lagu-lagu yang perlahan td sudah tidak kedengaran..aku tutup..busan aku mendengar lagu yang sama hampir berpuluh-puluh kali...still in disconnected error..
aku heran macam mana org laen senang2 je boleh proses keje diorg tanpa rasa malas..erm..MALAS..satu virus atau wabak yg sangat global..wujud hanya pada era kemodenisasi..zaman tipikal dulu x penah ade wabak sebegini..teknologi memang membantu menambahkan lemak di setiap inci badan manusia..still in disconnected error..
aduii..sepatutnya aku lebih bersemangat..aku melihat di sudut kanan bilik aku..tersergam indah kamar tidur aku yg kemas setiap masa..aku mendengar sesuatu bisikan di dalam kotak minda aku..semakin aku dekat ke kamarku..semakin jelas bisikan itu..yuuppp..jelasss..lebih rasional aku melabuhkan badan aku di ats kamar itu..kerana esok masih ada hari yang lebih indah..charging in progress..zzzzz...
p/s:kisah ini hanyalah rekaan semata-mata..cuma sedikit je yg berkaitan..


6 comments:

  1. aderh...bermadh tgh2 mlm...mmg chegu btol

    ReplyDelete
  2. bukan bermadah..tapi saje je luah kan hati..hehe

    ReplyDelete
  3. lu mmg jambu hahaha

    ReplyDelete
  4. bagus ... ramai dah buka blog ... jambu?? ko biar betik aneep kata si fareezz jambu??? hehe

    ReplyDelete
  5. tggi sial bahasa yg ko gune...
    mmg sastera gile ko ni...
    selamat dtg ke dunia blogger...

    ReplyDelete
  6. wahahahaha
    aku bekorban
    hehehehe
    xpe2 bro kite sme2 hensem
    wakakakak

    ReplyDelete